ANNONSE:
Slik jobber du smart med SEO og øker trafikken – og inntektene
SEO, søkemotoroptimalisering, er en effektiv metode for deg som ønsker å øke trafikken og inntektene dine. Hvordan går man egentlig frem for å lykkes?
Denne artikkelen er over to år gammel.
David Björkeryd, SEO-ekspert i Mynewsdesk, gir deg innsikt i hvordan du kan forbedre virksomheten din gjennom å jobbe smart med SEO.
Å få høy rangering hos søkemotorene betyr økt organisk trafikk og flere potensielle kunder. David Björkeryd, SEO-ekspert i Mynewsdesk, brenner for at flere bedrifter skal jobbe smartere med SEO.
«Med SEO-optimalisert innhold har du i utgangspunktet en konstant flyt av trafikk til nettstedet ditt», sier David Björkeryd og fortsetter:
«Selv om startkostnaden eller arbeidsmengden ved å investere i SEO kan oppfattes som høy, vil det på sikt generere mye trafikk og potensielt nye inntekter. Pengene du bruker på innhold får du alltid igjen. I tillegg finnes det mange enkle triks du kan ta i bruk.
Lag innhold for hele kundereisen
Men hvordan jobber du egentlig smart med SEO? Ifølge David Björkeryd er det ganske enkelt – ved å dekke hele kundens kjøpsreise.
For å virkelig lykkes med SEO, er en av nøklene å lage ulike typer sider og innhold for å matche formålet med hvor kunden befinner seg i sin kjøpsreise. På denne måten kan du skape merkevarekjennskap og samtidig øke tilliten til bedriften. Noe som ofte fører til at målgruppen har bedriften top of mind når de skal gjøre et kjøp.»
Mulighet til å konkurrere på et helt annet nivå
En av de største utfordringene for bedrifter er å bygge en sterk «domain rating», som er et mål på hvor sterkt domenet er. Å bygge en sterk «domain rating» tar tid og før man kommer dit kan det være nesten umulig å oppnå en god posisjon i konkurranseutsatte bransjer. Et nyhetsrom på et allerede sterkt domene gir deg flere fordeler: ved å publisere innhold på Mynewsdesk-plattformen kan bedrifter dra nytte av Mynewsdesks sterke domene.
«Mynewsdesk har for tiden en «domain rating» på 89, som kan sammenlignes med noen verdenskjente merkevarer som Netflix, Nike, H&M og Coca-Cola. Det betyr at våre kunder kan konkurrere med innholdet deres – enten det er i en pressemelding eller i et blogginnlegg – med helt andre forutsetninger, sier David og fortsetter:
«En bedrift kom til Mynewsdesk for noen år siden for å effektivisere PR-arbeidet og forbedre synligheten. I dag rangerer bedriften for over 78 000 søkeord og fører over 150 000 besøkende til nyhetsrommet per måneden gjennom organisk synlighet. Vår plattform er den perfekte motoren for deres fantastiske innhold. For å si det med andre ord, et nyhetsrom hos oss er en smart måte å forbedre bedriftens SEO på.»