ANNONSE:
MFO arrangerer Kanalbattle for 6. gang 🎉
19. oktober, Colosseum kino. Uten tvil vårt mest populære arrangement!
Hva er Kanalbattle? 🤔
Kanalbattle ble arrangert for første gang i 2018 og var et tiltak fra Markedsføringsforeningen i Oslo med mål om å spare markedsføreren for tid og ressurser ved å samle alle mediepitcher på ett sted - til en og samme tid. Konseptet: 10 av landets største mediekanaler får 10 minutter hver til å holde sin pitch for publikum med mål om å vinne deres hjerter og budsjetter for det kommende året. Nytt av året 2022 var at mediene måtte svare på en konkret brief, fremfor å bruke sine allokerte minutter fritt slik det var tidligere. Arrangementet avholdes i storsalen på Colosseum Kino som huser tett opp mot 900 personer og i tillegg livestreames arrangementet slik at man kan følge med digitalt uavhengig av lokasjon. I fjor satte arrangementet publikumsrekord med omkring 1500 tilskuere.
Kanalene som skal i ilden i år er: 🔥
TikTok, Clear Channel, TV2, Media Direct Norge, P4, Aller Media, Moderne Media, Google, Snapchat og Schibsted og slaget skal stå den 19. oktober. Se video fra fjorårets arrangement her.
Forventer elleville presentasjoner
Daglig Leder i MFO Ida Cecilie Wille kan avsløre at årets brief vil by på overraskende inspirasjon og underholdning når alle kanalene skal svare på hvordan lansere MFO ZOO - en økologisk dyrepark utenfor Oslo som vil by på unikhet og opplevelser for folk i alle aldre! En faglig kompetent jury vil avgjøre Årets vinner, sammen med stemmer fra folk i salen og alle som følger arrangementet digitalt.
- Jobber du med markedsføring eller kommunikasjon så kan du rett og slett ikke gå glipp av en slik lærerik og begivenhetsrik oktobermorgen. Her vil du få unik tilgang til kompetanse fra de råeste mediekanalene i bransjen, og få presentert 10 nøkkelferdige kampanjer, avslutter Wille.
Skyhøyt nivå
Det er prestisjefylt å få lov å stå på scenen under Kanalbattle og vinnertittelen henger høyt i bransjen. Nivået på presentasjonene fra de håndplukkede kanalene har økt for hvert år som går og det legges ekstremt mye tid og energi på løsningene av den fiktive briefen. Publikum kan forvente å få 10 fiks-ferdige kampanjer presentert, med både innsikt, solide begrunnelser og ikke minst en god porsjon kreativitet og underholdning den 19. oktober. Kanalbattle har vært utsolgt i alle år, og årets arrangement ligger an til å følge i samme spor. Vær rask dersom du vil sikre deg en plass i salen!
Billett til Kanalbattle kan kjøpes her, og vi anbefaler deg å være rask dersom du vil sikre deg en plass i salen.
FÃ¥ med deg Kanalbattle og en rekke andre spennende arrangementer
Kanalbattle, som øvrige Frokostmøter, er gratis for alle MFOs 5000 medlemmer, men er man ikke medlem så koster det 850 kr kun for å delta. Et medlemskap i MFO er derfor en meget god investering dersom man ønsker å heve egen og selskapets kompetanse jevnt gjennom året. Ut året 2023 tilbyr vi nå medlemskap til halv pris, se priser lenger ned i artikkelen.
Denne høsten gir et medlemskap tilgang til flere spennende frokostmøter og webinarer uten ekstra kostnad og svært gode medlemspriser på kurs. I tillegg vil man også som medlem få tilgang til MFO Innsikt - en digital videoportal hvor alle tidligere arrangementer tilgjengelig slik at man kan se og lære når og hvor det passer en selv.
Hvem bør bli medlem av MFO?
Alle som jobber innen markedsføring og kommunikasjon vil ha nytte av et medlemskap i MFO
Uavhengig av hvor i bransjen du jobber eller hvor i karrieren du befinner deg vil skal du finne nyttig læring hos MFO
MFO består i dag av over 5000 medlemmer, alt fra store og små markedsavdelinger til byrå, gründere og studenter. Les mer om våre medlemmer her
Hos MFO treffer man et bredt spekter av markedsfolk som gjør MFO til en ypperlig networking arena å finne både kunder og samarbeidspartnere på